niedziela, 19 kwietnia 2009

Medytacja 1

.
Św. Augustyn w „De civitas Dei” mówi, że na ziemi istnieją i będą istniały aż do końca świata dwa wielkie królestwa. Ich granice nie dzielą ludzi ani społeczeństw, ponieważ przebiegają wewnątrz każdej duszy ludzkiej. Dwie miłości tworzą te dwa królestwa: miłość siebie posunięta aż do wzgardy Bogiem i miłość Boga posunięta aż do wzgardy siebie. W toku dziejów powiększają one stopniowo swój zakres, jedno kosztem drugiego.
(Rozdział 1, s.3)

Ścieżki do medytacji:
1. Jak reaguję na swoje zło?
Czy smucą mnie moje upadki?
Czy potrafię wyciągnąć moje brudne rączki do mojego Ojca i oczekiwać Jego pomocy?

2. Czy umiem być ofiarna? Czy chętnie daję swój czas innym mimo zmęczenia?
Czy potrafię zrezygnować z własnych planów, kiedy widzę, że ktoś potrzebuje mojej pomocy?

ciąg dalszy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz