czwartek, 23 kwietnia 2009

Medytacja 5

Znakiem, że żyjesz duchem tego świata, są twoje zbytnie troski.
Zbytnia troska, która oznacza, że w gruncie rzeczy opierasz się na samym sobie, jest pewną formą niewiary w prawdziwość słów: „JESTEM, KTÓRY JESTEM”.
Jest formą zdrady Boga.
(Rozdział 1, s.4)

Ścieżki do medytacji:
1. Znakiem, że żyjesz duchem tego świata są twoje zbytnie troski.

Duch tego świata nakazuje mi życie w ciągłym pośpiechu, nieufności, lęku, czy zostanę zaakceptowana. Zmusza mnie do liczenia tylko na siebie i swoje siły.
Tymczasem Jezus pragnie uwolnić mnie od moich zbytnich trosk i od wszystkich moich lęków.
Czy pragnę tego?

2. Zbytnia troska, która oznacza, że w gruncie rzeczy opierasz się na samym sobie, jest pewną formą niewiary w prawdziwość słów: „JESTEM, KTÓRY JESTEM”.

Jezus jest przy mnie zawsze. Chce mnie podnosić, przenikać moją codzienność, pomagać…
Bóg nie uzależnia swojej Obecności przy mnie od jakiś moich uczynków czy postaw. On po prostu jest i kocha…
Jakie uczucia wywołuje we mnie świadomość nieustannej Obecności Bożej przy mnie?

ciąg dalszy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz