poniedziałek, 27 kwietnia 2009

Medytacja 9

Miłość Boga wymaga wzgardzenia jakąś częścią twojego własnego „ja”, twojej własnej osobowości. Jezus mówi wyraźnie: „Jeśli twoja ręka lub noga jest dla ciebie powodem grzechu, odetnij ją. (…) I jeśli twoje oko jest dla ciebie powodem grzechu, wyłup je” (Mt 18, 8-9).
Te słowa to wezwanie, byś ukrzyżował w sobie starego człowieka, byś z miłości ku Bogu wzgardził wszystkim, co nie jest na Jego obraz i podobieństwo, co jest w tobie karykaturą i zaprzeczeniem Boga, przez co może niejednokrotnie stajesz się zgorszeniem.
(Rozdział 1, s.5-6)

Ścieżki do medytacji:
1. Jaki jest mój stosunek do innych osób? Czy potrafię wszystkie bliskie mi osoby traktować z jednakową cierpliwością, życzliwością?
Czy jest we mnie pragnienie, aby kochać ludzi tak, jak Bóg to czyni?
Co robię, aby tak się stało?

2. Jak reaguję, kiedy spotka mnie krzywda, niesprawiedliwość?
Czy zamykam się w sobie kontemplując swój ból i swoje rany?
Czy przychodzę z ufnością do mojego Ojca, przytulam się do Jego Serca i opowiadam Mu, co mnie spotkało?

ciąg dalszy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz