niedziela, 10 maja 2009

Medytacja 22

.
Bez stałej pamięci o naszym powołaniu i celu ostatecznym bardzo szybko możemy ulec zniewoleniu duchem tego świata. Wtedy to na pierwsze miejsce w naszej hierarchii wartości wysunąłby się komfort życia, pieniądz, pozycja społeczna. A przecież dobra ziemskie, które same w sobie są dobre, też winny służyć naszemu jednoczeniu się z Bogiem. Jednakże, jeżeli korzystając z nich, zapominamy o Bogu i w nich szukamy oparcia, stają się one z punktu widzenia życia wewnętrznego bezwartościowym „śmieciem”.
(Rozdział 2, s.10)

Ścieżki do medytacji:
1. Pan Bóg jest dla mnie i przy mnie obecny w każdej chwili.
Kiedy moje oczy nie są wpatrzone w Jezusa zaczynam się gubić, ulegam wpływom tego świata, idę na kompromisy, wątpię w miłość Pana Boga do mnie.
A Bóg jest stale przy mnie obecny.
Czeka aż zauważę Jego Obecność przy mnie.
Jak spędzę dzisiejszy dzień: z Nim czy sama?

2. Pan Bóg bardzo mnie kocha. On obdarza mnie codziennie darami, które mają mi pomóc w osobistej relacji z Nim, z ludźmi.
Czy zauważam te obdarowania?
Za co jestem teraz Panu Bogu wdzięczna?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz