piątek, 15 maja 2009

Medytacja 27

.
Czy warto opierać się na tym, co jutro może być wrzucone do kosza?
Oparcie się na jakimkolwiek osiągnięciu pogłębi jedynie twoją pychę, ugruntowując cię w przeświadczeniu, że jesteś dobry, że rozwijasz się intelektualnie, że pełnisz wolę Bożą.
W twoim życiu wewnętrznym nastąpi wówczas zdecydowany regres, bo taką postawą znieważasz Boga.
(Rozdział 2, s.11-12)

Ścieżki do medytacji:
1. Czy moje poczucie własnej wartości uzależniam od reakcji innych na moje zachowanie, od okazanej mi akceptacji, zrozumienia, dobrze wykonanego zadania?
Czy chcę dzisiaj próbować trwać w Obecności Boga, dla którego jestem zawsze ukochaną, małą córeczką, cenną i ważną, która ma godność Dziecka Bożego?

2. Kiedy coś mi wychodzi, udaje się czy rodzi się w moim sercu wdzięczność dla Pana Boga czy raczej uważam, że zawdzięczam to sobie, swojej pracy, zdolnościom?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz